10 d’agost 2006

Regles casolanes



Jugar a Rifts és, en certa manera, retornar al D&D Bàsic (el de la caixa vermella.... quina edat que tenim!): és un joc obert. La llibertat narrativa del Màster és total i, això s'ha de fer amb equilibri, permet/necessita gran quantitat de regles casolanes.

Àl fòrum de Terradejocs vaig penjar les primeres en aquest post. I a mesura que anem jugant n'hem anat aplicant, sobretot a partir d'un bon criteri del Màster i, també molt important, d'una certa discussió/debat amb el grup de jugadors (sobretot els que ja han jugat o dirigit Rifts abans).

Tot és posar-s'hi!

1 comentari:

Quim ha dit...

Jo crec que una de les regles casolanes més importants que apliquem és la de les accions de combat que requereixen més d'un action/melee round. Per exemple, apuntar a una localització costa 2 accions, doncs abans de realitzar l'atac representa que el PJ està afinant el seu tret/atac. Tanmateix, llegeixo a HU (edició revisada), no sé si és igual en el Rifts, que els burst atack també "costa" 2 accions. Jo crec que en aquest cas en comptes de retrassar l'acció, el que hauria de fer és fer pedre l'acció o dividir els resultats en dos accions/melee, ja que no té sentit que el personatge no faci res abans de fer una trallada de bales, plasma, etc. Que us sembla? (ja sé que és complicar-ho, només és una proposta per discutir-la).

Q.